Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Εκδρομή της Αγίας Τριάδος Πετρουπόλεως στην Αργολίδα

Την Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013, ο Ιερός Ναός Αγίας Τριάδας Πετρουπόλεως, στα πλαίσια της εορτής λήξεως των Κατηχητικών Συνάξεων της νεότητος και των δραστηριοτήτων της ενοριακής δράσης, που ολοκληρώθηκαν για το εκκλησιαστικό έτος 2012-2013, πραγματοποίησε προσκυνηματική εκδρομή στην Ιερά Μητρόπολη Αργολίδος. Οι  συμμετέχοντες στην εκδρομή έφτασαν τον αριθμό των 60 ατόμων.

Στην αρχή επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών με τα Κυκλώπεια τείχη και τους θολωτούς τάφους των ένδοξων Αργιτών, κατόπιν πήγαμε στην Ιερά Μονή Κατακεκρυμμένης Άργους. Εκεί γίναμε δεκτοί από τον Ιερομόναχο π. Ιωσήφ Δρόσσο, ο οποίος μας ξενάγησε στους χώρους της Μονής και μας μίλησε για την πλούσια ιστορία της Μονής. Στο τέλος μετά την παράθεση καφέ και κεράσματος, ο π. Ιωσήφ έδωσε σε όλους ένα εικονάκι της Παναγίας της Κατακεκρυμμένης.

Στη συνέχεια μεταβήκαμε στην κεντρική πλατεία της πόλεως του  Άργους, όπου δεσπόζει ο Ιερός Ναός του Πολιούχου της Αγίου Πέτρου Επίσκοπου Άργους. Εκεί πήγαμε μαζί με τον π. Ιωσήφ, ο οποίος μας μίλησε για τον βίο του Αγίου Πέτρου καθώς και για το χρονικό επιστροφής των Ιερών Λειψάνων του, το 2008. Στο τέλος αφού προσκυνήσαμε μας έδωσε ευλογία από ένα εικονάκι του Αγίου Πέτρου Άργους.

Φεύγοντας από την πόλη του Άργους πήγαμε στη Νέα Κίο, όπου στην πλατεία της, βρίσκεται ο Ιερός Παναγίας Θεομάνας. Εκεί φυλάσσονται 4 Ιερές Εικόνες της Παναγίας μας από την Κίο της Μικράς Ασίας, που έφεραν οι κάτοικοι μετά την μικρασιατική καταστροφή. Εκεί μας περίμενε  ο Εφημέριος της Ενορίας  Πρεσβύτερος π. Ηλίας Γάτσιος. Εκεί έγινε μία μικρή δέηση και ο π.Ηλίας μας μίλησε για την θρησκευτική ιστορία της Κίου της Μικράς Ασίας καθώς και της νεότερης Ενορίας της Παναγίας Νέας Κίου και των τεσσάρων ιστορικών εικόνων της. Στο τέλος μας προσφέρθηκε κέρασμα και από μία εικόνα της Παναγίας της Θεομάνας.

Το μεσημέρι στις 2.30 ήμασταν στο Ναύπλιο και δόθηκε ελεύθερος χρόνος για φαγητό και ξενάγηση στα αξιοθέατα και τα προσκυνήματα του παλαιού Ναυπλίου. Προσκυνήσαμε στους Ιερούς Ναούς: Γενέσιο Θεοτόκου (όπου βρίσκονται Ιερά Λείψανα του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου), Αγίου Σπυρίδωνος (όπου εκεί δολοφονήθηκε ο πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος Καποδίστριας) και επισκεφτήκαμε το φρούριο του Παλαμηδίου, το  οποίο είναι το μεγαλύτερο και καλύτερα διατηρημένο φρουριακό συγκρότημα της Ενετικής Εποχής στην Ελλάδα. Βρίσκεται επάνω στον ομώνυμο λόφο σε ύψος 216μ. Ολοκληρώθηκε το 1714 σε εντυπωσιακό χρόνο μόλις λίγων ετών για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των βενετσιάνικων στρατιωτικών δυνάμεων εκείνης της εποχής. Ακολουθεί τη φυσική γραμμή του λόφου και γίνεται ένα με το τοπίο γύρω του, απόλυτα σεβόμενο το χώρο αλλά και το σκοπό που είχε αναλάβει να εξυπηρετήσει.

Στις 16.30 αναχωρήσαμε για το γραφικό Τολό και την μαγική παραλία του όπου δόθηκε χρόνος για ξεκούραση καφέ και μπάνιο.

Στις 18.30 αναχωρήσαμε για την γυναικεία Ιερά Μονή Οσίου Θεοδοσίου του Νέου, ένα μοναστήρι δίπλα από το χωριό Παναρίτη, 8 χιλιόμετρα έξω από το Ναύπλιο.  Εκεί τελέσαμε τον Εσπερινό, κεραστήκαμε στο αρχονταρίκι, ψωνίσαμε στην έκθεση της Μονής, μάθαμε για τον βίο του Αγίου Θεοδοσίου και την ιστορία της Μονής και προσκυνήσαμε το ασκητήριο του Αγίου.

Στις 20.30 επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής και φτάσαμε στον Ιερό Ναό γύρω στις 22.15.

Δόξα να έχει ο Θεός, δια πρεσβειών της Παναγίας και των εν Αργολίδι Αγίων, για τις ευλογίες που αποκομίσαμε.